BAS


Випуск редакції 5.0 програми "WMS Логістика. Управління складом" і розширення асортименту

 

Повідомляємо користувачам і партнерам про випуск редакції 5.0 програми "WMS Логістика. Управління складом" і розширення асортименту продуктів новими клієнтськими ліцензіями на підключення радіотерміналів збору даних (ТЗД) до рішення без прив'язки до пристрою.

"WMS Логістика. Управління складом" – спільне рішення, призначене для автоматизованого управління всіма технологічними процесами грузообробки сучасного високоінтенсивного складського комплексу в режимі реального часу.

Рішення "WMS Логістика. Управління складом" дозволяє оптимізувати процеси і вирішити основні проблеми, актуальні для складських комплексів:

  • оптимізація використання складських площ при розміщенні і зберіганні товару
  • скорочення витрат на складське зберігання
  • скорочення часу і кількості помилок на обробку складських операцій
  • підвищення точності і оперативності обліку товару
  • виключення втрат, пов'язаних з критичністю термінів реалізації товарів
  • зменшення витрат на заробітну плату складських працівників

Функціонал програмного продукту доповнено такими можливостями:

  • Підсистема "Цифрове маркування товарів" та прослідковуваності товарів на складі:
    • Розширено функціонал роботи з товарами, які маркуються за власною системою маркування, прийнятою в організації. Додана можливість генерації та друку власних кодів маркування
    • Обов'язкове введення коду маркування при виконанні всіх операцій за допомогою автоматизованих робочих місць, терміналу збору даних (ТЗД) або ручного виконання завдань
    • Стандартні звіти системи дозволяють простежити всі рухи маркованого товару всередині складу і отримати залишки товару в розрізі кодів маркування
  • Нова мобільна прикладна програма для ТЗД під управлінням ОС Android:
    • Сумісність з попередньою системою ліцензування та нових ліцензій без прив'язки ліцензії до конкретного пристрою (докладніше див. нижче), а також підтримка роботи з ТЗД в сегментованих мережах
    • Отримання зображень з камери радіотерміналу, перегляд зображень по товару, відправка фото на сервер, наприклад, при виявленні браку, попередній перегляд етикеток, які відправляються на друк
  • Розроблено новий алгоритм підживлення – операції поповнення товаром зони відбору. Оновлений функціонал включає в себе наступні доопрацювання:
    • Додана можливість задати умови підживлення, що дає більш гнучкий підхід до налаштування поповнення зон відбору. Проведена уніфікація умов підживлення з уже реалізованими раніше умовами розміщення і відбору
    • Для зон відбору додані мінімальні і максимальні пороги по залишкам товарів. Це дає можливість більш точно задавати пороги незнижувальних залишків товарів в зоні. При розрахунку необхідного залишку товару необхідно орієнтуватися не на максимальну кількість товару, що вміщується на палет, а на реально необхідну кількість, отриману в ході аналізу ABC/XYZ
    • Перероблений спосіб розрахунку потреби при поповненні зони відбору під кілька замовлень. Розрахунок спирається на реальні контейнери, які є на залишках, а не на планові значення місткості
    • Перероблений інтерфейс алгоритму підживлення, він став більш інтуїтивно зрозумілим. Реалізовано єдиний підхід до обчислення потреби в рамках одного алгоритму підживлення
  • Технологія голосового відбору (pick-by-voice) визнана ефективним інструментом підвищення продуктивності складу – звільняє очі і руки співробітників, сприяє максимальній концентрації на складських операціях. У найближчих релізах нової редакції, до кінця 2020 року, планується реалізувати відкритий API для підключення таких систем до вирішення, першими з яких стануть VOICEMAN і Vocollect©
  • Проведено оптимізацію продуктивності системи для роботи в умовах високоінтенсивного складу, а також оновлені до актуальних версій стандартні бібліотеки, що використовуються в рішенні

З 25.12.2020 р. новою редакцією 5.0 конфігурації "WMS Логістика. Управління складом" комплектується наступний програмний продукт:

Найменування
Рекомендована
роздрібна ціна,
грн. без ПДВ
WMS Логістика. Управління складом 110 700

З 25.12.2020 р. в продажі нові продукти:

Найменування
Рекомендована
роздрібна ціна,
грн. без ПДВ
WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 1 радіотермінал без прив'язки 10 000
WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 5 радіотерміналів без прив'язки 43 200
WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 10 радіотерміналів без прив'язки 72 000
WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 20 радіотерміналів без прив'язки 119 000
WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 50 радіотерміналів без прив'язки 278 000

Опис функціональних можливостей програмного продукту наведено в Додатку.

 

ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ ЛІЦЕНЗІЙ

Користувачам "WMS Логістика. Управління складом", при розширенні кількості працюючих ТЗД з системою, при виборі ліцензій для придбання/апгрейду рекомендується використовувати наступну таблицю сумісності:

WMS Логістика. Управління складом, редакція 4.х або 5.0 Ліцензії з прив’язкою до пристрою Нові ліцензії без прив’язки до пристрою
Парк ТЗД тільки під управлінням ОС Windows CE/Mobile + -*
Парк ТЗД тільки під управлінням ОС Android нижче 10 + +
Парк ТЗД тільки під управлінням ОС Android 10 і вище -** +
Змішаний парк ТЗД під управлінням
ОС Windows CE/Mobile і ОС Android нижче 10
+ для всіх ТЗД + тільки для ТЗД з ОС Android
Змішаний парк ТЗД під управлінням
ОС Windows CE/Mobile і ОС Android 10 і вище
+ для ТЗД з ОС Windows CE/Mobile + тільки для ТЗД з ОС Android
* ТЗД під управлінням ОС Windows CE/Mobile несумісні з новими ліцензіями і сумісність з такими ТЗД реалізовувати не планується, оскільки ОС Windows CE/Mobile є застарілими і їх підтримка припинена
** Для ТЗД під управлінням ОС Android 10 і вище підходять тільки нові ліцензії без прив'язки до пристрою

Якщо ви сумніваєтеся в правильності свого вибору клієнтської ліцензії на ТЗД для закупівлі/апгрейду або потрібна консультація у виборі – рекомендуємо звертатися з описом ситуації на Лінію консультацій розробника.

Використання сторонніх мобільних додатків спільно з "WMS Логістика. Управління складом" без придбання відповідної кількості ліцензій будь-якого виду є порушенням ліцензійної політики правовласника.

 

ПОРЯДОК ПЕРЕХОДУ НА РЕДАКЦІЮ 5.0

Зареєстровані користувачі програмних продуктів, що містять конфігурацію "WMS Логістика. Управління складом", мають діючий договір ІТС з активним сервісом ІТС Галузевий на даний програмний продукт, можуть отримати нову редакцію в передбаченому для них порядку оновлення релізу конфігурації.

Дистрибутив редакції 5.0 доступний в сервісі "Оновлення програм" на Порталі ІТС.

Для роботи з конфігурацією необхідно використовувати платформу не нижче версії 8.3.14. Версія 8.3.14 опублікована в сервісі "Оновлення програм" на Порталі ІТС.

Перехід на редакцію 5.0 виконується оновленням, при цьому накопичені в інформаційній базі дані зберігаються. Для роботи редакції 5.0 конфігурації "WMS Логістика. Управління складом" необхідна версія платформи "1С:Підприємство" 8.3.14 і вище.

Також необхідно оновити наступні компоненти системи, які входять в комплект поставки (а також доступні на сайті розробника, компанії СІТЕК): мобільна прикладна програма для ТЗД на ОС Android (WMS_Mobile_5.apk) або ОС Windows CE/Mobile (WMS_Mobile_5.cab) і спеціалізована серверна прикладна програма для роботи з ТЗД – Mobile Proxy 2 (MProxy2.msi).

 

ПІДТРИМКА РЕДАКЦІЇ 4.6

Розвиток функціональності прикладного рішення передбачається тільки в редакції 5.0. З 01.07.2021 року технічну підтримку редакції 4.6 планується припинити. Користувачам рекомендується перейти на редакцію 5.0.

 

ПОРЯДОК ПРОДАЖУ ПРОГРАМНОГО ПРОДУКТУ

Розповсюдження і впровадження програмних продуктів ведеться тільки членами Всеукраїнської громадської організації "Спілка автоматизаторів бізнесу" (САБ) (див. докладніше http://unionba.com.ua/).

Програмний продукт постачається в електронному вигляді. В комплект поставки входять всі необхідні дистрибутиви, документація, набір пін-кодів, реєстраційна анкета і користувацька угода. Можна придбати основну поставку програмного продукту разом з клієнтськими і серверними ліцензіями.

Дистрибутиви програмних продуктів доступні після придбання в особистому кабінеті користувача на Порталі ІТС.

 

ОСОБЛИВОСТІ ОТРИМАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСТАВОК ПРОГРАМНИХ ПРОДУКТІВ

Після придбання програмних продуктів партнеру в його особистий кабінет на порталі інформаційно-технологічного супроводу (далі – Портал ІТС) за адресою https://portal.1c.eu буде передано комплект електронної поставки, а також посилання на завантаження дистрибутиву, документації та інших матеріалів, які передбачені в складі даного продукту.

Продукт реєструється в базі технічної підтримки одночасно з передачею продукту партнеру. Після цього покупець продукту отримує статус зареєстрованого користувача. Паперові варіанти реєстраційних карток не друкуються. Для підтвердження правомірності володіння ліцензійним продуктом користувачеві достатньо роздрукувати електронний варіант заповненої реєстраційної картки та мати документи, що підтверджують легальність придбання.

Партнер може передати користувачеві продукт різними способами:

  • завантажити та особисто встановити продукт на комп'ютер користувача
  • переслати комплект поставки електронною поштою
  • зареєструвати продукт в особистому кабінеті користувача на Порталі ІТС за адресою https://portal.1c.eu/, після чого в особистому кабінеті користувача з’явиться посилання на завантаження дистрибутиву та пін-коди, необхідні для активації продукту

Звертаємо увагу, посилання на завантаження дистрибутиву будуть дійсні протягом 30 днів з моменту "відвантаження" продукту партнеру. Необхідно за цей період встигнути завантажити дистрибутив програмного продукту.

Документація та супровідні матеріали надаються у форматі ресурсу https://its.1c.eu/. Документація має ієрархічну структуру ("дерево"), що складається з глав, при цьому кожна глава, у свою чергу, є вузлом ієрархічної структури. Таке представлення дозволяє відразу бачити зміст книги і швидко переходити до потрібної глави.

Для встановлення програми на комп'ютер необхідно розпакувати архів і запустити autorun.exe. Далі у діалозі можна встановити програму повністю "за один клік" або вибрати встановлення частинами, а також переглянути документацію та супровідні матеріали.

Конфігурація "WMS Логістика. Управління складом" є повністю відкритою, не містить захищених ділянок коду і не використовує апаратний або програмний захист, повністю доступна для забезпечення можливості адаптації продукту під потреби кінцевих користувачів.

Мобільна прикладна програма для роботи з ТЗД поставляється з програмним захистом, реалізованим двома способами:

  • Для всіх редакцій, включаючи 5.0, через прив'язку ліцензії до IMEI або серійним номером конкретного мобільного пристрою. Перенесення ліцензії на інший мобільний пристрій не допускається, за винятком випадків, описаних нижче. Прив'язка ліцензії до мобільного пристрою здійснюється в автоматичному режимі через Інтернет за допомогою спеціального сервісу

Повторна прив'язка ліцензії до іншого пристрою допускається тільки в разі документального підтвердження офіційним сервісним центром, що обслуговує радіотермінал, безповоротного виходу з ладу даного пристрою або зміни IMEI того ж пристрою в результаті його ремонту, а також у разі безповоротної втрати радіотерміналу у зв'язку з крадіжкою або пожежею, з наданням необхідних документів від правоохоронних органів про проведення слідчих заходів, або документів від МНС про факт пожежі. В інших випадках потрібне придбання нових ліцензій на підключення радіотерміналів. Заявку на перереєстрацію необхідно надсилати електронною поштою на адресу zake@1c.ua. Заявка на перереєстрацію розглядається протягом 3-х робочих днів. Для оформлення заявки просимо звертатися до обслуговуючого вас партнера

  • Тільки в новій редакції 5.0 з використанням системи ліцензування та захисту конфігурацій (СЛК). Ліцензії не прив'язуються до конкретних мобільних пристроїв, і обмежують тільки кількість одночасно використовуваних пристроїв з системою за кількістю придбаних ліцензій

Розширення кількості автоматизованих робочих місць здійснюється придбанням клієнтських ліцензій на платформу (на 1, 5, 10, 20 або 50 робочих місць).

Розширення кількості радіотерміналів, що підключаються, здійснюється придбанням додаткових клієнтських ліцензій на підключення радіотерміналів (1, 5, 10, 20, 50 радіотерміналів) незалежно від мобільної прикладної програми, яка використовується на радіотерміналі.

Кількість ліцензій на використання конфігурації і платформи визначається виходячи з потреби в максимальній кількості одночасно працюючих із конфігурацією користувачів.

Для роботи у варіанті клієнт-сервер необхідно придбати ліцензію на використання в серверному варіанті.

 

ЗНЯТТЯ З ПРОДАЖУ 

Одночасно з виходом редакції 5.0 рішення "WMS Логістика. Управління складом" з 25.12.2020 р знімаються з продажу програмні продукти, що містять конфігурацію "WMS Логістика. Управління складом" попередніх редакцій з прив'язкою до пристрою.

Звертаємо увагу, що електронні поставки програмних продуктів, що містять конфігурацію "WMS Логістика. Управління складом" редакції 4.6.с прив'язкою до пристрою, будуть доступні для завантаження до 31.01.2021 р. Починаючи з 01.02.2021 р завантажити електронну поставку зазначених продуктів на Порталі ІТС буде неможливо.

 

АПГРЕЙДИ

Апгрейд основних поставок

Придбати продукт "WMS Логістика, управління складом" на умовах апгрейду можуть зареєстровані користувачі нижчеперелічених програмних продуктів:

  • всі версії продуктів попередніх версій, що містять конфігурацію "Логістика: Управління складом"
  • всі версії продуктів попередніх версій, що містять конфігурацію "1С-Логистика: Управление складом 3.0"

 

Апгрейд ліцензій

Придбати клієнтські ліцензії на 1, 5, 10, 20, 50 радіотерміналів без прив'язки для продукту "WMS Логістика, управління складом" можна на умовах апгрейду з продуктів, які включають модуль "Управління ресурсами і підключення радіотерміналів" для продукту "1С-Логистика: Управление складом 3.0" на 1, 5, 10 або 20 робочих місць за умови збереження або збільшення кількості радіотерміналів.

Апгрейд ліцензій з прив'язкою до радіотерміналів на нові ліцензії без прив'язки до мобільного пристрою не є обов'язковим. Користувачі можуть продовжувати використовувати ліцензії з прив'язкою до радіотерміналів – такі ліцензії залишаються на підтримці і можуть бути перенесені на новий пристрій, в установленому раніше порядку, з обов'язковим наданням підтверджуючих документів.

Для користувачів, які бажають обміняти ліцензії з прив'язкою до пристрою на більш перспективні з точки зору умов використання ліцензії (без прив'язки до пристрою, без збору та надання підтверджуючих документів для перенесення ліцензії на інший пристрій) і парк, що використовуються в роботі ТЗД це дозволяє, передбачений апгрейд з:

  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 1 радіотермінал з прив'язкою
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 5 радіотерміналів з прив'язкою
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 10 радіотерміналів з прив'язкою
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 20 радіотерміналів з прив'язкою
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 50 радіотерміналів з прив'язкою

на електронні поставки відповідної (або більшої) кількості клієнтських ліцензій без прив'язки до мобільного пристрою:

  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 1 радіотермінал без прив'язки
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 5 радіотерміналів без прив'язки
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 10 радіотерміналів без прив'язки
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 20 радіотерміналів без прив'язки
  • WMS Логістика, управління складом, клієнтська ліцензія на 50 радіотерміналів без прив'язки

Звертаємо увагу, що при ухваленні рішення про апгрейд ліцензій на підключення радіотерміналів, слід враховувати рекомендації розділу "Особливості вибору ліцензій", і при виникненні питань рекомендується звертатися з описом ситуації на Лінію консультацій розробника.

Ціна апгрейду обчислюється як різниця цін придбаного і переданого продукту плюс 27 грн., але не менше половини вартості продукту. Якщо одночасно з ПРОФ версією основної електронної поставки купуються клієнтські або серверні ліцензії платформи, то в цьому випадку ціна апгрейду розраховується виходячи з вартості всього набору продуктів.

Для виконання апгрейду необхідно повернути реєстраційну картку та ліцензійну угоду, а також ключ захисту (тільки для продуктів з апаратним захистом) програмного продукту, з якого виконується апгрейд.

 

ЗАМІНА ТИПУ ЗАХИСТУ

Заміна типу захисту для продуктів "WMS Логістика, управління складом" не передбачена.

 

СЕРВІСНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Підтримка користувачів зазначених програмних продуктів здійснюється відповідно до правил надання сервісу ІТС"Лінія консультацій".

Сервісне обслуговування програмних продуктів, що містять конфігурацію "WMS Логістика. Управління складом", і підтримка користувачів в частині роботи з платформою здійснюється за договором інформаційно-технологічного супроводу (ІТС) з активним сервісом ІТС Галузевий 3-ї Категорії.

Підтримка в частині платформи здійснюється Лінією консультацій з 09:30 до 17:30 у робочі дні (за розпорядком роботи київських підприємств):

  • за телефонами: +38 (044) 222-72-10, +38 (044) 222-72-45
  • електронною поштою: hotline@1c.ua

Підтримка в частині конфігурації "WMS Логістика. Управління складом" здійснюється компанією "СІТЕК" з 09:30 до 17:30 у робочі дні (за розпорядком роботи київських підприємств):

  • телефон лінії консультацій: 8-800-600-66-15
  • адреса електронної пошти: wms@sitec-it.ru
  • Skype: cwms@sitec-it.ru

ДОДАТОК

 

ФУНКЦІОНАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ КОНФІГУРАЦІЇ "WMS ЛОГІСТИКА. УПРАВЛІННЯ СКЛАДОМ"

Функціонал системи "WMS Логістика. Управління складом" призначений для управління процесами складської вантажопереробки в режимі реального часу, а саме:

  • отримання актуальної інформації про залишки товару на складі в "онлайн" режимі
  • оптимізації товарних потоків на складі
  • управління та оптимізації приймання, розміщення, переміщення, відбору, відвантаження та інших складських операцій
  • контролю роботи складського персоналу

Управління складськими процесами в режимі реального часу досягається за допомогою бездротових технологій і впровадження відповідного складського технологічного ланцюжка. Тому "WMS Логістика. Управління складом" переважно націлена на використання даних технологій. Основні функції зі створення та обробки складських задач виконуються користувачами з радіотерміналами збору даних: комірниками, збирачами, комплектувальниками. У функції диспетчера складу входить контроль над виконанням задач і рішення нестандартних ситуацій.

В системі можливий облік одного фізичного складу. В разі потреби роботи системи на декількох фізичних або логічних складах, необхідно створювати кілька інформаційних баз з можливим обміном між собою дублюючою інформацією. Підтримується роздільний облік залишків на складі за організаціями.

Склад, як правило, розділений на фізичні зони, в яких обробка товару підпорядковується певним правилам в залежності від конструкції стелажів, обладнання, яке використовується, планування приміщень і т. д.

На практиці виділяються і можуть брати участь в складському обліку такі зони складу:

  • Зона вивантаження. Зона призначена для розміщення товарів, що поступають безпосередньо після їх вивантаження з транспортних засобів, наприклад – пандус складу
  • Зона приймання. Зона призначена для перерахунку товарів, вивантажених з транспортних засобів і тих, що приймають участь в процедурі вхідного контролю
  • Зона карантину (контролю якості). Зона призначена для товарів, що проходять процедуру перевірки якості, а також для товарів, які повернені покупцями до прийняття рішення про їх подальший рух
  • Зона основного зберігання. Зона, призначена для зберігання товару переважно цілими палетами
  • Зона відбору. Зона, призначена для відбору товару. Зазвичай це нижній ярус комірки складу або мезонін
  • Транзитна зона. Проміжна зона зберігання товару. Транзитна зона може бути виділена для тимчасового зберігання товару при переміщеннях між зонами
  • Зона некондиції. Зона призначена для товарів зі втратою товарного вигляду, з порушенням цілісності упаковки, дефектних, простроченим терміном реалізації і т. д.
  • Зона збирання. Зона призначена для збирання комплектів з комплектуючих
  • Зона відвантаження. Зона призначена для зберігання товарів, що відвантажуються, і вантажних одиниць до моменту їх завантаження в транспортні засоби
  • Зона завантаження. Зона призначена для розміщення товарів, що відвантажуються, і вантажних одиниць перед їх безпосереднім завантаженням у транспортні засоби

Управління основними складськими задачами:

  • Облік товару в адресному просторі складу: в розрізі упаковок (в т. ч. з нефіксованою вагою), термінів придатності, партій, серійних номерів, акцизних марок, якості; облік тари і контроль габаритів товару; АВС/ХYZ аналіз; робота з транзитними вантажами; облік акцизів; робота з блоками комірок; облік комплектів.

  • Облік товарів в розрізі кодів цифрового маркування та прослідковуваність товарів на складі.

При обліку товару в розрізі кодів цифрового маркування товарів (ЦМТ), система вимагає введення інформації про цифрові коди при виконанні всіх операцій за допомогою автоматизованих робочих місць, терміналу збору даних або ручного виконання завдань. Даний функціонал забезпечує:

  • можливість генерації та обліку кодів цифрового маркування з власної, прийнятої на підприємстві, системи маркування товарів
  • можливість ведення обліку для різної номенклатури в розрізі кодів ЦМТ – налаштовується на рівні Моделі обліку номенклатури
  • можливість ведення обліку по одній номенклатурі як в розрізі кодів ЦМТ, так і без – налаштовується на рівні Партії товару
  • рух кодів ЦМТ в рамках стандартних операцій
  • можливість відстежити всі внутрішньоскладські рухи і залишки товарів в розрізі кодів ЦМТ
  • проведення інвентаризації в розрізі кодів ЦМТ
  • стандартні звіти системи дозволяють простежити всі рухи маркованого товару всередині складу і отримати залишки товару в розрізі кодів маркування

Форма введення інформації про коди ЦМТ передбачена для роботи з цифровим маркуванням товару та ідентична для автоматизованих робочих місць і ручного виконання завдань. При виконанні завдань з терміналом збору даних на екран виводиться запит на введення кодів ЦМТ:

  • Приймання. Приймання в довірчому режимі і під замовлення (крос-докінг), попередній перерахунок за місцями. Інформація про товар, яка необхідна для проведення регламентних заходів з підготовки складу до приймання поставки, вноситься в документ "Очікуване приймання". На підставі цієї інформації на складі може бути заплановане залучення додаткових співробітників для приймання товару, підготовка складських площ до розміщення товару, як в зоні приймання, так і в основній зоні зберігання. Можливими джерелами надходження товару можуть бути постачальники (в разі приходу товару від постачальника), клієнти (в разі повернення товару від клієнта), інші склади компанії (в разі переміщення між складами в рамках однієї компанії), виробничі майданчики (в разі надходження готової продукції з виробництва).

Новоприбулий на склад товар може бути попередньо перерахований за місцями під час вивантаження з транспортного засобу. Для коректного перерахунку та ідентифікації прибулих контейнерів з товаром, вони підлягають маркуванню етикетками, що містять ідентифікаційні номери контейнерів. Етикетки на контейнери можуть бути підготовлені заздалегідь або роздруковані в процесі перерахунку за допомогою терміналу збору даних і мобільного принтера друку етикеток. Даний процес в системі оформляється документом "Попереднє приймання". "Попереднє приймання" може виконуватися на підставі плану – документа "Очікуване приймання", або по факту. Процес прийому поставки оформляється документом "Приймання". Процедура приймання товару включає в себе вивантаження товару в зоні приймання, ідентифікацію та перерахунок товару, що надійшов, приведення товару до стандарту складського зберігання і т. д. Як правило, документ "Приймання" оформляється на підставі планової поставки – "Очікуване приймання". У виняткових випадках товар може бути прийнятий за фактом. "Приймання" може виконуватися після попереднього перерахунку товару, що надійшов за місцями або без нього.

 

У разі відсутності штрих коду на вхідному товарі, можна виконати його маркування. Маркування можна виконати на будь-якому етапі руху товару. Для цього необхідно оформити документ "Маркування", де будуть сформовані штрих коди на товар і роздруковані етикетки.

На етапі створення плану приймання – документа "Очікуване приймання", може бути відома інформація про номери контейнерів, очікуваних до приймання, і їх товарний склад. Дана особливість характерна в основному для виробничих складів. В цьому випадку приймання може виконуватися в "довірчому" режимі ("Довірче приймання"). Товарний склад подібних контейнерів, як правило, не перераховується при надходженні на склад, і приймання виконується поконтейнерно.

Із застосуванням радіотерміналів збору даних при обробці довірчого приймання проводиться сканування штрих кодів з етикеток контейнерів. Товарний склад при цьому за замовчуванням відповідає плану, відображеному в Очікуваному прийманні. Якщо під час приймання товару вже відомо, за яким замовленням від покупця товар, що приймається, буде відвантажено, то можливо зарезервувати цей товар за цим замовленням.

При надходженні на склад транзитних вантажів оформляється приймання за вантажними місцями. Транзитні вантажі приймаються під конкретне Замовлення на відвантаження і не підлягають перерахуванню за товарним складом. Якщо товар, що приймається, враховується в розрізі термінів придатності, то необхідно при прийманні ввести в систему ці параметри. Для здійснення можливості гарантійного повернення товару постачальнику можна під час приймання зафіксувати серійні номери отриманого товару.

Прийнятий на склад товар може бути ще раз проконтрольований і перерахований за допомогою задачі "Контроль приймання". Контрольний перерахунок може проводитися для перевірки відповідності прийнятого товару за кількістю, а також для уточнення додаткових параметрів товару. Так, наприклад, в зоні приймання біля воріт товар може бути перерахований тільки за кількістю, а вже на етапі контролю приймання деталізуються його додаткові параметри, такі як термін придатності, серійні номери.

Після приймання товар підлягає розміщенню. Товар може розміщуватися на склад за фактом завершення перерахунку всієї поставки або після завершення приймання кожного контейнера. У разі необхідності кінцева комірка-одержувач може не плануватися, а розміщення проводитися за фактом з самостійним вибором комірки Комірником з терміналом. Правила запуску автоматичного планування розміщення налаштовуються за допомогою механізму подій.

  • Розміщення. В системі "WMS Логістика. Управління складом" можна реалізувати різні стратегії розміщення товару: автоматичне, розміщення через буфер, розміщення ближче до зони відбору; поповнення зони відбору при розміщенні.

Правила розміщення налаштовуються на рівні стратегій розміщення. Розміщення товару на складі зазвичай виконується виходячи з таких принципів:

  • ABC-класифікація товарів (товари з високою оборотністю розташовуються ближче до зони комплектації готових замовлень для прискорення відбору)
  • виділення зон для розміщення і зберігання за товарними групами, виробникам, поклажодавцям або іншими властивостями товару
  • можливість або заборона змішування різного товару або одного товару з різними аналітичними властивостями в одній комірці (різні терміни придатності, партії, серійні номери, якість і т. д.) при розміщенні
  • облік типів стелажів, які використовуються для зберігання товару. Наприклад, розміщення у вузькопрохідні стелажі через буферну зону
  • облік товару, що розміщується за типом відбору (штучне зберігання і зберігання контейнерів)
  • перевірка наявності достатньої кількості товару в зоні відбору при розміщенні, поповнення зони відбору прийнятим товаром (з розкладанням прийнятих палет покоробково в комірках відбору або розміщенням палет цілком)
  • облік специфіки товару (негабаритний товар, температурні особливості зберігання, брак і т. д.)

Всі перераховані принципи можуть бути налаштовані в системі "WMS Логістика. Управління складом" в довіднику "Стратегії розміщення". Результатом відпрацювання алгоритмів розміщення, заданих на рівні стратегій, є створені задачі на розміщення товару.

  • Переміщення. Процес внутрішнього переміщення цілих контейнерів, товару між контейнерами та комірками в системі оформляється за допомогою задач на переміщення. Для переміщення цілих контейнерів і товарного складу контейнерів передбачені окремі задачі. Задачі на переміщення використовуються для оформлення будь-якого переміщення товару на складі. Задачі на переміщення можуть створюватися автоматично за подією на складі або вручну Диспетчером складу. Так, наприклад, при виявленні в процесі перерахунку бракованого товару може бути автоматично створено завдання на переміщення даного товару в зону браку. Або автоматичне переміщення попередньо прийнятих контейнерів в зону тимчасового зберігання. При ручному створенні задач на переміщення диспетчер складу може самостійно вказати товар, контейнер і комірку-джерело, і комірку-одержувача. Створені вручну завдання на переміщення можуть бути відпрацьовані із застосуванням радіотерміналу збору даних. Задачі на переміщення можуть створюватися у вільному режимі безпосередньо з вікна терміналу, коли рішення про те, що необхідно перемістити, звідки і куди, приймає співробітник складу самостійно.

В операціях по роботі з контейнерами з використанням ТЗД ("Переміщення контейнера", "Розміщення контейнера", "Підживлення контейнером", "Вільне переміщення контейнера") виводиться довідкова інформація за складом поточного, оброблюваного контейнера. В системі для перегляду історії переміщень товару в контейнері передбачено відповідний звіт.

  • Штрихкодування товарів, комірок, контейнерів, персоналу; генерація, зберігання і друк штрих кодів (підтримується генерації штрих коду "GS1 DataBar Expanded Stacked"); підтримка роботи з неунікальними штрих кодами.

  • Відбір та відвантаження товару. В системі реалізовані різні стратегії відбору: кластерний, груповий; консолідація відборів в хвилі згідно тимчасовим вікнам відвантаження, в групи за схожими товарами, в рейси за маршрутами доставки. Відвантаження товару зі складу здійснюється на підставі плану відвантаження, завантаженого з корпоративної інформаційної системи. План того, що повинно бути відвантажено зі складу, міститься в документі "Заказ на відвантаження".

  • Можливими напрямами відвантаження можуть бути відвантаження покупцеві (клієнту), переміщення на інші склади компанії, повернення постачальнику, відвантаження товару (сировини і матеріалів) у виробництво. На підставі інформації про планові відвантаження можливе проведення регламентних заходів з підготовки до більш швидкої комплектації даного замовлення (наприклад, підживлення комірок активної зони). На підставі замовлення на відвантаження здійснюються всі подальші операції з даного замовлення. "Замовлення на відвантаження" можуть бути об'єднані в рейси за маршрутами доставки. Дані про рейси маршруту об'їзду транспортних засобів містяться в документі "Рейс". Рейс може бути створений на підставі даних, отриманих з системи корпоративного обліку, системи управління доставкою або Диспетчером складу в "WMS Логістика. Управління складом". На підставі "Замовлення на відвантаження" виконується підбір товару з комірок зберігання. Пошук комірок, в яких розташований товар на замовлення, виконується системою автоматично. Правила запуску автоматичного планування відбору налаштовуються за допомогою механізму подій.

  • Для скорочення часу на збирання замовлень і кількості підходів складських співробітників при виконанні відбору "Замовлення на відвантаження" можуть об'єднуватися в хвилю.

Хвиля – групування замовлень для спільного відбору в різні контейнери, відповідні замовлення. Об'єднання замовлень в хвилі доцільно виконувати при штучному відвантаженні, коли кілька замовлень повинні бути підготовлені до одного часу відвантаження, і штучний товар за кількома замовленнями відбирається в контейнери-вантажі. Штучний товар може збиратися за кількома "Замовленнями на відвантаження" в один контейнер, який буде розібраний позамовно в окремо виділеній зоні за допомогою задачі на сортування. В даному випадку "Замовлення на відвантаження" можуть бути об'єднані в групу відбору. Для відбору штучного товару за кількома замовленнями можуть бути заздалегідь підготовлені вантажі-контейнери під кожне замовлення. Подібний відбір є кластерним. При кластерному відборі товару система видає підказки, в який контейнер який товар необхідно розмістити. При плануванні відбору товару враховуються алгоритми відбору, задані в стратегіях відбору. Планування відбору на складі зазвичай виконується на підставі наступних принципів:

  • наявність виділеної зони відбору. Як правило, під відбір товару виділяють нижній ярус стелажів для прискорення процесу відбору. Пошук товару за замовленням в першу чергу проводиться в даній зоні
  • кратність відбору – якими одиницями необхідно виконувати відбір товару: цілими палетами, коробками або штуками. Наприклад, якщо замовлена кількість товару відповідає цілій палеті, то відбір можна провести відразу цілою палетою із зони резервного зберігання
  • облік типів стелажів, які використовуються для зберігання товару. Наприклад, відбір з гравітаційних стелажів проводиться за принципом LIFO
  • облік термінів придатності при відборі товару. Аналіз вимог за запасом терміну придатності для контрагента замовлення

Для здійснення можливості гарантійного повернення товару від покупця на етапі відбору можна зафіксувати серійні номери відібраного товару.

На етапі створення "Замовлення на відвантаження" може бути відома інформація про номери контейнерів, які необхідно відвантажити, і їх товарний склад. В даному випадку планування відбору проводиться за конкретним контейнером, вказаним в замовленні.

Задача на відбір виконується із застосуванням радіотерміналів збору даних. В якості резервної технології може бути розглянута технологія роботи з "паперовими" носіями.

За результатами відбору товар може бути переміщений у виділену зону контролю і упаковки. Зона контролю і упаковки може бути обладнана робочими місцями з підключеними сканерами зчитування штрих кодів, за допомогою яких проводиться сканування відібраного товару і перевірка на відповідність замовленню. Процедура контролю може бути проведена і з застосуванням радіотерміналів збору даних. В процесі виконання процедури контролю відібраний товар може бути упакований в транспортні місця – контейнери з печаткою пакувального листа для передачі транспортній компанії, у власний магазин або кінцевому клієнту.

За результатами відбору товару в один контейнер за кількома замовленнями, об'єднаними в групу, виконується наступна процедура сортування. У процесі сортування товар розкладається на замовлення для подальшого відправлення клієнтам.

Проконтрольований і упакований товар може бути ще раз перерахований біля воріт відвантаження або при завантаженні в машину. В даному випадку перерахунок проводиться вже не з товарного складу, а за кількістю відвантажених вантажних місць.

  • Упаковка відібраного товару в вантажні місця; шаблони для налаштування правил упаковки на палету "під клієнта"
  • Планування рейсів за маршрутами доставки при відвантаженні

  • Контроль якості прийнятого товару. Контроль якості відібраного і упакованого товару; контроль при завантаженні в машину. В системі передбачено кілька типів задач на перерахунок:

  • інвентаризація комірки. При проведенні інвентаризації комірки перерахунку підлягають всі контейнери і товари, які розташовані в комірці. При інвентаризації комірки може проводитися перерахунок як за кількістю контейнерів в комірці, так і за товарним складом контейнера
  • інвентаризація контейнерів. При проведенні інвентаризації контейнерів проводиться перерахунок складу певного контейнера, за яким створена задача
  • інвентаризація товару. При проведенні інвентаризації товару проводиться перерахунок конкретного товару у всіх контейнерах і комірках, в яких даний товар розташований
  • контроль приймання. Задача з контролю приймання призначена для перерахунку новоприйнятого на склад товару
  • контроль відвантаження. Задача з контролю відвантаження призначена для перерахунку товару зі складу, що відвантажується, під замовлення клієнта
  • контроль якості. Задача з контролю якості призначена для перерахунку і перевірки стану товару на складі. Контроль якості може бути проведено на будь-якій стадії обробки товару: в зоні приймання на товар, що надійшов, в процесі зберігання або відвантаження

На великих складах, що оперують в основному палетним зберіганням, інвентаризація може проводитися "на льоту" з перерахунком палет за кількістю, розташованих в комірках. В даному випадку склад палет може не перераховуватися. Для проведення подібної інвентаризації використовується задача на перерахунок з типом Інвентаризація контейнерів. Для перерахунку товарного складу комірок, контейнерів або конкретного товару на складі використовується задача на перерахунок з типом Інвентаризація складу контейнерів. Прийнятий на склад товар може бути проконтрольований за кількістю і якістю за допомогою задачі на "Контроль приймання". Відібраний під замовлення клієнта товар також може бути проконтрольований за допомогою задачі на "Контроль відвантаження".

Для перевірки і контролю якості товару на будь-якому етапі складської вантажопереробки може бути проведена процедура Контролю якості. Проведення контролю якості товару, як правило, характерно для продуктових складів, і проводиться окремими співробітниками відділу контролю якості. Процедура контролю та зміни якості на інших складах також застосовується при виявленні бракованого товару і необхідності його списання або утилізації. В результаті проведення даної операції може змінитися статус товару.

  • Підживлення. В разі потреби в доповненні зони відбору товару в системі виконується задача на підживлення. Підживлення виконується під потребу "Замовлення на відвантаження" або в будь-який час згідно з регламентом складу. Підживлення може виконуватися при досягненні мінімальної кількості контейнерів (товару) до максимальної кількості контейнерів (товарів) в області відбору. Мінімальний і максимальний рівень залишків задаються для кожного товару. Індивідуальні параметри підживлення налаштовуються на рівні товару і виділеної зони або комірок відбору для товару. Підживлення зони (фіксованих комірок) відбору може проводитися і з зони основного зберігання, зони ближнього буфера або зони приймання. Правила підживлення визначаються в стратегіях підживлення. Задачі на підживлення виконуються за допомогою терміналу збору даних. Як резерв може застосовуватися технологія видачі задач на паперовому носії.

  • Інвентаризація довільної області складу, порожніх комірок, товару/товарної групи. Проведення інвентаризації з використанням системи "WMS Логістика. Управління складом" не вимагає повної зупинки роботи складу і може проводитися на обмеженій області комірок (проїзду, стелажу, ярусу) або певної товарної групи. Блокування комірки на момент проведення перерахунку не проводиться, що дозволяє не зупиняти роботу щодо комірки, що інвентаризується, для виконання інших складських операцій.

  • Оптимізація використання складських площ – компресія складу.

Для економії місця в стелажах на складі зазвичай проводиться процедура ущільнення товару. Компресія (або ущільнення) – переміщення товару з кількох комірок в одну з метою більш ефективного використання складських площ. Стратегія компресії включає в себе список алгоритмів компресії і умов їх виконання.

Можливі алгоритми компресії:

  • Відновлення класу АВС: при виконанні враховується клас ABC так, щоб товар класу А виявився в комірках класу А, а товар класу С у комірках класу С. При цьому аналізуються тільки підібрані за умовою залишки
  • Витіснення в інші зони: система планує переміщення підібраних за умовою залишків в зазначені зони складу
  • Витіснення з зони відбору: система аналізує пул документів "Замовлення на відвантаження" і їх потреби в товарі за певний період. Якщо на товар немає потреби або потреба буде меншою за кількість товару в зоні, то товар буде переміщений із зазначеної зони. При цьому аналізуються тільки підібрані за умовою залишки
  • Поєднання однакових залишків: планується переміщення підібраних в умові залишків товару до будь-яких залишків такого ж товару в зазначеній зоні
  • Поєднання різних залишків: планується переміщення підібраних в умові залишків товару до залишків іншого товару, також підібраним в цій умові

В системі передбачений механізм планування автоматичного виконання компресії відповідно до заданого розкладу і необхідної періодичності.

  • Робота з радіотерміналами збору даних (ТЗД):

  • робота без операторів складу
  • онлайн-режим роботи складу
  • застосування ТЗД при обробці всіх складських задач
  • застосування ТЗД при виконанні допоміжних операцій

  • Управління ресурсами:

  • управління задачами складу: класифікація та пріоритизація
  • автоматичний розподіл і видача задач
  • контроль виконання задач: фіксація виконавця, тривалості, простоїв
  • фіксація помилок при виконанні складських задач
  • призначення прав доступу в залежності від кваліфікації персоналу і зон доступу
  • розрахунок виробітку складського персоналу за обсягом, вагою, кількістю операцій
  • аналіз ефективності та продуктивності роботи персоналу (KPI)
  • розрахунок необхідної чисельності персоналу на зміну
  • управління складською технікою

  • Розрахунок послуг відповідального зберігання:

  • облік товару в розрізі власників
  • завдання тарифів за складськими операціями за кожним власником
  • розрахунок вартості послуг за кожною операцією
  • Управління двором/Yard Management.

Функціонал "WMS Логістика. Управління складом" крім автоматизації задач за складською обробкою дозволяє управляти територією, що прилягає до складу. Даний функціонал дозволяє управляти рухом транспортних засобів, що надходять на територію складу, а саме:

  • контролювати: реєстрація факту в'їзду і виїзду транспортних засобів на територію складу
  • формування і видача перепусток
  • визначати стоянкові місця для різних моделей транспортних засобів в автоматичному або ручному режимах
  • розклад воріт завантаження/розвантаження. Постановка на ворота з урахуванням моделей транспортних засобів
  • контроль ведення вантажно-розвантажувальних робіт
  • управління рухом транспортних засобів на складській території
  • облік і аналіз графіків прибуття/вибуття ТЗ
  • автоматичне призначення вікна завантаження/розвантаження до часу надходження ТЗ на склад
  • контроль роботи складу
  • монітор керівника складу
  • монітор замовлень і задач
  • монітор диспетчерів приймання та відвантаження
  • монітор ресурсів
  • аналітика роботи складу: заповненість, стан залишків, оптимізація зберігання

  • Аналіз ефективності роботи складу.

За фактом обробки складських операцій функціонал системи "WMS Логістика. Управління складом" дозволяє виконати:

  • моніторинг стану замовлень і задач до виконання
  • аналіз заповнювання складу в розрізі зон і комірок зберігання
  • аналіз поточного стану складу в розрізі адресного зберігання
  • план-фактний аналіз очікуваного до надходження товару і за фактом прийнятого на склад
  • план-фактний аналіз замовленого і відвантаженого товару зі складу
  • аналіз виробітку складського персоналу

Моніторинг замовлень і задач здійснюється за допомогою робочих місць диспетчерів приймання, відвантаження і задач. Всі аналітичні функції реалізовані за допомогою звітів, які розроблені з використанням системи компоновки даних і можуть варіативно налаштовуватися користувачами функціоналу підсистеми. Звіти згруповані в залежності від призначення у відповідних підсистемах конфігурації.

  • Технологічні переваги – рішення "WMS Логістика. Управління складом" розроблено на сучасній технологічній платформі "1С:Підприємство 8.3", яка дозволяє:

  • забезпечити високу надійність, продуктивність і масштабованість системи
  • організувати роботу з системою через Інтернет, в режимі тонкого клієнта або веб-клієнт (через звичайний інтернет-браузер), в тому числі в "хмарковому" режимі
  • створювати мобільні робочі місця з використанням планшетів та інших мобільних пристроїв
  • налаштовувати інтерфейс для конкретного користувача або групи користувачів з урахуванням ролі користувача, його прав доступу і індивідуальних налаштувань